یوگا به 8 دلیل بر بدن‌سازی ارجحیت دارد

  3
 21739
امتیاز کاربران 3/0 از 5

نویسنده: هیدی کریستوفر
برگردان: ندا اسدی


 
یوگا هر آنچه را که بدن شما برای داشتن بهترین عملکرد بدان نیازمند است، برآورده می‌سازد. در این مقاله بر آنیم تا با شما برخی از دلایل برتری یوگا به تمامی ورزش‌ها را بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

یوگا از بدنسازی تاثیرگذارتر است

چه لزومی دارد وقت زیادی را در باشگاه‌های ورزشی تلف کنیم و بر روی هر بخش از بدن به‌صورت مجزا و جداگانه کار کنیم، وقتی می‌توانیم تمام اجزا جسم و ذهن را به‌صورت هماهنگ با هم مرتبط سازیم. برای ساختن بازوهایی قوی به بلند کردن وزنه نیازی نداریم، زیرا بازوهای ما با یوگا آن‌قدر قوی هست که تمام بدن خود را با دست‌هایمان بالا می‌بریم. اساساً هر حرکتی که در یوگا انجام می‌دهیم، میان تنۀ ما را درگیر می‌کند تا به بدنمان ثبات ببخشد. در حرکات معکوس مختلف و تعادلی‌های با دست، یوگا به ما این فرصت را می‌دهد تا ضربان قلبمان را بالا ببریم، ماهیچه‌هایمان را تقویت کنیم و به آن‌ها کشش لازم را بدهیم. حال بگویید چه کسی می‌تواند به کارایی و اثربخشی یوگا شک کند؟

یوگا از بدنسازی تاثیرگذارتر است

یوگا را به‌عنوان ورزش کاردیو نیز می‌توان در نظر گرفت

تمام آنچه باید انجام دهید، انجام چند حرکت سلام بر خورشید یا توالی با سرعت مناسب و یکنواخت و هماهنگ کردن تنفس با حرکاتتان است.

یوگا بر خلاف بدنسازی ورزش رقابتی‌ نیست

شکی نیست انجام تمرینات یوگا بر بدنسازی اولویت دارد چرا که فرد را از حس برتری جویی رها می سازد. آیا در زندگی روزانه و حرفه‌ای خود به‌اندازۀ کافی رقابت نداریم؟ درحالی‌که خیلی‌ها در کلاس‌های اسپینینگ یا بر روی تردمیل در حال رقابت با فرد کناری خود هستند، در یوگا اصلاً مهم نیست که دیگران مشغول به انجام چه‌کاری هستند. هیچ مقایسه یا رقابتی در یوگا نیست و فقط خود شما هستید.

یوگا بر خلاف بدنسازی ورزش رقابتی‌ نیست

یوگا همانند بدنسازی هزینه‌ای در بر ندارد

در حقیقت، یوگا هیچ هزینه‌ای برای شما در بر ندارد. تمام آن چیزی که بدان نیازمندید، خود شما هستید. می‌توانید هر لباسی که به شما اجازۀ آزادانه حرکت کردن می‌دهد، بپوشید. حتی نیازی به زیرانداز یوگا ندارید، چمن یا فرش زیر پایتان نیز برای شما کافی است. دی‌وی‌دی‌ها و فیلم‌های آموزشی رایگان بسیاری در اینترنت برای آموزش یوگا وجود دارد.

فراموش نکنید که یوگا چیزی فراتر از انجام حرکات جسمانیست. چنانچه مایل بودید که به صورت کاملتری بدانید یوگا چیست؟ پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.

هرجایی که اراده کنید می‌توانید یوگا انجام دهید

بدون هیچ ابزار و تجهیزاتی، در خانه یا محل کار یا جاده یا حتی در خیابان، هر کجا که مایل باشید، می‌توانید چند وضعیت یوگا را انجام دهید.

هرجایی که اراده کنید می‌توانید یوگا انجام دهید

یوگا برای کاهش وزن از بدنسازی موثرتر عمل می‌کند

تمرین یوگا، ذهن شما را تغییر می‌دهد. روش و سبک زندگی، بدن و تغذیۀ شما را دگرگون می‌کند. یوگا به شما نشان می‌دهد که چگونه از بدن خود به خاطر تمام خدمات شگرفی که برایتان انجام می‌دهد، قدردانی کنید و شما را به سمتی هدایت می‌کند که بخواهید آن را با بهترین سوخت تغذیه نمایید، نه هله‌هوله و غذاهای کنسروی. یوگا ذهن شما را نسبت به جسمتان تغییر می‌دهد و تغذیۀ شما ابزار بسیار مؤثری در جهت کاهش وزنتان خواهد شد، نه سوزاندن میزان کمی کالری با کلاس‌های کیک بوکسینگ و بعد هم خوردن همان میزان کالری و حتی بیشتر، بدون ذره‌ای تفکر و آگاهی.

یوگا برای کاهش وزن از بدنسازی موثرتر عمل می‌کند

حرکات یوگا به نسبت حرکات بدنسازی تنوع بیشتری دارد

یوگا هرروز می‌تواند متفاوت باشد، اگر شما مایل به تنوع بخشیدن به آن هستید. به دنبال چالش هستید؟ تعدادی حرکات تعادلی روی دست و معکوس در تمرین خود بگنجانید. اگر به دنبال تمرکز هستید، چند حرکت تعادلی به‌صورت متناوب بر روی یک‌پا انجام دهید. به دنبال ریلکسیشن هستید، وضعیت کبوتر و یا تعدادی وضعیت خم به جلو در حالت نشسته و خم به عقب‌های تجدیدکننده انجام دهید.

حرکات یوگا به نسبت حرکات بدنسازی تنوع بیشتری دارد

یوگا هیچ آسیب و صدمه‌ای به شما نمی‌رساند

در یوگا، شما می‌آموزید که جسم و ذهنتان را با یکدیگر هماهنگ سازید. همین امر به شما این فرصت را می‌دهد که به‌آرامی حرکت کرده و به احساس بدن خود در تمامی لحظات توجه نمایید. شما حرکتی را انجام می‌دهید که احساس خوبی به شما می‌دهد و هرگز بدنتان را در وضعیتی که نمی‌خواهد، قرار نمی‌دهید. نتیجه‌اش شما هستید که بدون هرگونه آسیب‌دیدگی بوده و بسیار سلامت و قوی هستید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
مریم
 ارسال شده در : یکشنبه 02 مهر 1402

بسیار عالی بود من چندسالی بدتسازی کارکردم الانم یوگاوباخواندن مقاله شمامسممتربه یوگا ادامه میدم

محمد
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 13 تیر 1402

بسیار عالی سپاس

فرهاد سعیدی
 ارسال شده در : پنجشنبه 19 فروردین 1400

سلام سال نو مبارک من بدن ضعیف ولاغر دارم ،می خواهم چاق تر شوم