یوگا برای دورۀ قاعدگی نامنظم و دردهای آن

  1
 11448

«ای وای! دوباره زمانش رسید که مجبورم با همه گرفتگی‌ها، نفخ و دردهای شکمی و البته خونریزی‌ها و اعصاب خوردی‌های آن سر و کار داشته باشم.» خانم‌ها، این جمله‌ها آشنا به نظر نمی‌رسند؟ این روزهای ماه ناامید کننده هستند، و در حالی که برخی از زنان به‌ندرت عصبانیت را در این ایام احساس می‌کنند، برای بسیاری دیگر، جریان ماهانه می‌تواند کاملاً یک مصیبت باشد. برخورد با دوره‌های نامنظم و تحمل درد دلهره‌آور آن چند روز و علائم آن قطعاً بهترین احساس در جهان نیست!
 

انجام تمرینات آسانا در یوگا برای بهبود جریان قاعدگی (پریود) 

1- وضعیت سگ سرپایین


 وضعیت سگ سرپایین برای تنظیم پریود


2- وضعیت شتر


 وضعیت شتر برای تنظیم قاعدگی


3- وضعیت ملخ


 وضعیت ملخ برای تنظیم قاعدگی


4- وضعیت مالاسانا


 وضعیت مالاسانا برای تنظیم قاعدگی


5- وضعیت ماهی


وضعیت ماهی برای تنظیم قاعدگی

چگونه یوگا به حل مشکلات دوران قاعدگی کمک می‌کند؟


یوگا در درمان دوره‌های نامنظم و دفع خون زیاد و در کاهش گرفتگی و درد، بسیار مؤثر است. یوگا بهترین دارو برای این مدت است و تمام مشکلات مربوط به قاعدگی را درمان می‌کند. از جمله:

  1. باعث تحریک اندام تولیدمثل می‌شود که منجر به عملکرد بهتر آن خواهد شد.
  2. استرس را کاهش داده و ذهن و بدن را کاملاً آرام می‌سازد.
  3. متابولیسم را تنظیم می‌کند، بنابراین امکان می‌دهد وزن ایدئال خود را حفظ کنید.
  4.  بر عملکرد هورمون‌ها مؤثر است و آن‌ها را متعادل می‌کند.

شهادت شخصی

من شخصاً با دردهای وحشتناک دورۀ قاعدگی بزرگ شدم. هنگامی‌که شاگرد مدرسه بودم، هر ماه این داستان غم‌انگیز تکرار می‌شد. در حالی که گرفتگی‌های شدید داشتم، احساس سستی و بی‌حالی هم رهایم نمی‌کرد. و دردهای فجیع شروع می‌شد. هیچ دارویی به من کمک نکرد. با فشار و درد می‌جنگیدم تا این‌که خودم را مجبور به خواب کنم. روز اول همیشه وحشتناک بود. سال‌ها بعد، درد بهتر شد و داروها به نتیجه رسیدند، اما این دوره برای من هنوز عاری از استرس نبود.
پزشکان پیشنهاد کردند تمرینات یوگا را شروع کنم و من کردم. و اکنون، نه تنها درد، بلکه کل مصیبت‌ها قابل تحمل شده است. درد وجود دارد، اما من به پزشکی نیاز ندارم تا آن را بررسی کنم. هورمون‌ها نیز متعادل هستند. سندروم‌های قاعدگی شدید نیست. دیگر ترس از این روند ماهانه که بخش بزرگی از زن بودن من است، متوقف شده است. یوگا باعث شده است که من آن را بپذیرم. به من این امکان را داده است که با فرآیندهای طبیعی بدن خود هم‌گام باشم. سعی کنید آن را باور کنید!

حرکات یوگا مکملی درکنار درمان‌های طبی برای کاهش دردهای پریود:

 در حالی که یوگا برای تمرین حتی در دورۀ قاعدگی کاملاً بی‌خطر است، اما گاهی اوقات مربیان انجام ندادن بعضی حرکات را توصیه می‌کنند. به مربی خود گوش فرا دهید. شما باید منظم باشید تا بتوانید یوگا را حتی در هنگام قاعدگی تمرین کنید. همچنین اگر عادات ماهانۀ شما بسیار دردناک و نامنظم است، باید با پزشک مشورت کنید. یوگا در کنار درمان خوب عمل خواهد کرد، اما قبل از انجام این عمل از پزشک خود مشورت بخواهید.
دختران! از دوران قاعدگی بیزار نباشید. این بخش مهمی از زن بودن شماست. آن را در آغوش بگیرید! یوگا به شما در انجام این کار کمک می‌کند. حتی اگر مشکلی نداشته باشید، یوگا اطمینان می‌دهد که در آینده نیز مشکلی نخواهید داشت.

شیرین مدی
برگردان: گروه ترجمه

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
مالی
 ارسال شده در : شنبه 29 بهمن 1401

عالی