معرفی بهترین حرکات یوگا برای افزایش قد

  1
 17057
امتیاز کاربران 5/0 از 5

نکاتی که برای افزایش قد به کمک یوگا باید توجه نمایید

درست است که یوگا مزایای فراوانی دارد و موجب درمان بسیاری از بیماری های روحی و جسمی می شود، اما به طور مستقیم باعث افزایش قد اسکلتی نمی شود. تمرینات یوگا در تقویت ماهیچه ها، افزایش انعطاف و استحکام بدن بسیار موثرند. این مزایا می تواند باعث افزایش قد هم بشود بخصوص در کودکان و نوجوانان. افزایش قد با تمرینات مداوم و تغذیه مناسب می تواند تا سن 25 سالگی نیز ادامه پیدا کند.
از میان آساناها، تمرینات کششی نقش موثرتری در افزایش قد دارند. با انجام تمرینات کششی، قسمت نخاعی کمر صاف شده و همین امر کمک زیادی به افزایش قد در افراد مختلف می کند. بسیاری از افراد عادت کرده اند که خمیده راه بروند، حرکات یوگا راه خوبی برای اصلاح وضعیت های بدن در هنگام راه رفتن، نشستن وبرخاستن و هر حالت دیگری است. یوگا تاثیر فوق العاده زیادی در کاهش استرس و افسردگی دارد، برای همین هورمون های رشد مجال ترشح بیشتری پیدا می کنند و می توانند کار خود را در بدن به خوبی به انجام برسانند. در ادامه شش حرکت یوگا که برای افزایش قد موثرترند را به شما معرفی می کنیم.

حرکت موثر یوگا بر افزایش قد

کشش بدن ایستاده- در حالت تاداسانا بایستید. وزن بدن روی هر دوپا درست به یک اندازه باشد. همراه دم عمیق، دست ها را بالای سربرده و به هم قلاب کنید. حالا دست ها و کل بدن را به طرف بالا بکشید. اگر در مچ پا مشکلی ندارید روی پنجه های خود بلند شوید. حدود 10 ثانیه در این وضعیت با تنفس طبیعی بمانید. بعد آهسته همراه بازدم به وضعیت اول برگردید.

حرکت موثر یوگا بر افزایش قد


سربه زانوی ایستاده- در حالت تاداسانا بایستید.همراه دم، دست ها را بالای سر برده و بدن خودرا تا حد امکان به سمت بالا بکشید. بعدهمراه بازدم به سمت پایین از ناحیه کمر خم شوید. سعی کنید سر خود را به زانوها برسانید. زانوها خم نشوند. کف دست ها را روی زمین بگذارید و یا مچ پاها را از پشت پا بگیرید. تنفس طبیعی باشد. می توانید برای سهولت انجام تمرین از آجریوگا استفاده کنید. در این حالت حدود 10 ثانیه بمانید و بعد همراه دم عمیق آرام به حالت اول بازگردید.

سربه زانوی ایستاده

وضعیت شتر  روی زانوها بنشینید. بعد روی زانوها بلند شوید طوری که ساق و روی پاها روی زمین قرار بگیرند. ران ها عمود بر زمین باشند. حالاهمراه دم دست ها را بالا برده و بکشید و از ناحیه کمر به پشت خم شوید. سعی کنید مچ پاها را با دستانتان از پشت بگیرید. در این وضعیت 10 ثانیه  با تنفس طبیعی بمانید و بعد همراه بازدم آهسته به حالت اول برگردید. 

وضعیت شتر 


وضعیت مار کبری- روی زمین برروی شکم دراز بکشید. پاها صاف و کشیده و کنار هم قرار بگیرند. کف دست ها در-دوطرف کنار قفسه سینه روی زمین باشند. چانه روی زمین باشد. همراه با دم عمیق دست ها را از آرنج صاف و کشیده کرده و بالا تنه را از زمین بلند کنید. به طرف بالا نگاه کنید. در این وضعیت 10 ثانیه با تنفس طبیعی بمانید. آهسته همراه بازدم عمیق به وضعیت اول برگردید.

وضعیت مار کبری

وضعیت قایق روی زمین و بر روی شکم دراز بکشید. دست ها را بالای سر ببرید. کل بدن بر روی یک خط صاف و مستقیم قرار بگیرد. دست ها را از بالا و پاها را از پایین بکشید. حالا همراه دم دست ها و پاها و بالا تنه را از روی زمین بلند کنید. فقط شکم روی زمین باقی بماند. دست ها و پاها را از دو طرف بکشید. در این وضعیت 10 ثانیه  با تنفس باقی بمانید. بعد همراه بازدم آهسته به وضعیت اول برگردید.
 

وضعیت قایق

  وضعیت پل- به پشت بر روی زمین دراز بکشید. کل بدن روی یک خط صاف قرار بگیرد. پاها را از ناحیه زانو خم کنید و کف پاها را روی زمین بگذارید. کف دست ها را کنار سر روی زمین بگذارید. نوک انگشتان دست به طرف بالا باشد. حالا با فشارآوردن بر روی کف دست ها وکف پاها خود را بالا بکشید. بدن را از زمین جدا کنید و فقط کف دست هاو کف پاها روی زمین باشند. به بدنتان قوس دهید. 
دراین وضعیت 10ثانیه  با تنفس طبیعی بمانید و بعد آهسته  همراه بازدم به وضعیت اول برگردید.


وضعیت پل

نویسنده: شهلا قاسمیان دستجردی

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
Dani
 ارسال شده در : دوشنبه 09 بهمن 1402

بسیار عالی